Ανακοίνωση εξέδωσε το Δ.Σ. του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης για τις νέες πιέσεις του Υπουργείου Παιδείας για την τροποποίηση του «Συλλογικού Προγραμματισμού, Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων».
Στην ανακοίνωσή του καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην υποκύψουν στις νέες αυτές πιέσεις και να μην προβούν σε καμία τροποποίηση του αρχικού τους προγραμματισμού, αναμένοντας και απόφαση της ΔΟΕ επί του σχετικού εγγράφου του Υπουργείου Παιδείας.
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση
Θέμα: «Ανακοίνωση για τις νέες πιέσεις του Υπουργείου Παιδείας για την τροποποίηση του «Συλλογικού Προγραμματισμού, Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων».
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Ο κλάδος μας δίνει, τα τελευταία χρόνια, μια ιστορικών διαστάσεων μάχη για την υπεράσπιση της Δημόσιας εκπαίδευσης και του Δημόσιου Σχολείου, ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων/μαθητών/εκπαιδευτικών, όπως επιχειρείται από την αντιεκπαιδευτική πολιτική και των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21 για την αξιολόγηση.
Απέναντι σε αυτή τη μάχη του Κλάδου, το Υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Π/θμιας, Δ/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής (Αρ. Πρωτ:. 141491/ΓΔ4/08-12-2023) που απέστειλε στις σχολικές μονάδες, συνεχίζει εκ νέου την επιχείρηση εκφοβισμού και τις πιέσεις προς την εκπαιδευτική κοινότητα για τροποποίηση του Συλλογικού Προγραμματισμού για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αναφέροντας ότι: «η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του τυποποιημένου κειμένου για τον Συλλογικό Προγραμματισμό δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του σχολείου σας κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις και καλεί στην εκ νέου υποβολή του Συλλογικού Προγραμματισμού σχολικού έτους 2023-2024 με παράταση της πλατφόρμας ως τις 18-12-2023, χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνει ανοικτή».
Επιχειρείται, λοιπόν και πάλι, μια συντονισμένη προσπάθεια πίεσης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ώστε να εξαναγκαστούν οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Οι νέες πιέσεις είναι κενές περιεχομένου αφού είναι αδιαμφισβήτητο ότι δεν μπορεί να «ποινικοποιηθεί η ελεύθερη έκφραση της γνώμης». Η χρήση των κειμένων της ΔΟΕ από τους Συλλόγους Διδασκόντων δεν συνιστά καμία παραβίαση του κανονιστικού πλαισίου.
Επίσης, επί σχετικού ερωτήματος προς τη Νομική Σύμβουλο της ΔΟΕ, εάν ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, δύναται να εκφέρει κρίση αναφορικά με το περιεχόμενο απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων, που αφορά στην αξιολόγηση δυνάμει των διατάξεων του ν. 4692/2020, όπως ισχύει και να αναπέμψει την απόφαση αυτή για νέα κρίση, προκύπτει με βάση τη γνωμοδότηση ότι από τις οργανικές διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά και από τις διατάξεις, που διέπουν την επίμαχη διαδικασία, αρμοδιότητα άσκησης ελέγχου, εκφοράς κρίσεως αναφορικά με το περιεχόμενο της απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και αναπομπής αυτής για νέα κρίση δεν αναγνωρίζεται στον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής.
Καλούμε:
- Τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην υποκύψουν στις νέες αυτές πιέσεις και να μην προβούν σε καμία τροποποίηση του αρχικού τους προγραμματισμού, αναμένοντας και απόφαση της ΔΟΕ επί του σχετικού εγγράφου του Υπουργείου Παιδείας. Απαντάμε στη συντονισμένη προσπάθεια αποπροσανατολισμού με τη χρήση των ενιαίων κειμένων του Συλλογικού Προγραμματισμού και τη συνέχιση των επόμενων βημάτων, όπως αυτά έχουν αποφασιστεί από τη ΔΟΕ και τις Γενικές Συνελεύσεις του Κλάδου.
- Όλες και όλους τους συναδέλφους να μετέχουν μαζικά στην Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στις 6:00 μμ στο 3ο Δημοτικό σχολείο Ξάνθης.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Είμαστε όλοι μαζί στην προσπάθεια να αναδείξουμε όλα τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας, όπως τα κενά των εκπαιδευτικών, τους μόνιμους διορισμούς, τα προβλήματα των αναπληρωτών, τον διαρκώς αυξανόμενο εργασιακό και γραφειοκρατικό φόρτο που οδηγεί σε εξουθένωση, την αυταρχικοποίηση της λειτουργίας των σχολείων, την υποχρηματοδότηση, την ανεπάρκεια των κτηριακών υποδομών, τα ολοένα αυξανόμενα προβλήματα των νηπιαγωγών και, που όλα αυτά αποτελούν αρνητικούς παράγοντες της ποιότητας της εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών.