Ανακοίνωση εξέδωσε ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης σχετικά με την κάλυψη όλων των κενών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση στην Ξάνθη.
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση
Θέμα :« Κάλυψη όλων των κενών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση»
Η κατάσταση στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αλλά και συνολικά στον χώρο της ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης και Παράλληλη Στήριξη) στο νομό Ξάνθης είναι διαφορετική από την επικοινωνιακή βιτρίνα που επιχειρεί να αποκρύψει τα πραγματικά και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Διαχρονική άλλωστε είναι η απαξίωση των κυβερνήσεων προς τον πολύπαθο χώρο της ειδικής αγωγής.
Η κατάσταση στα ειδικά σχολεία του νομού μας, κυρίως στο 1ο και 2ο ειδικό έχει επιδεινωθεί, καθώς οι απουσίες εκπαιδευτικών λόγω μακρόχρονης άδειας δεν καλύφθηκαν με προσλήψεις αναπληρωτών. Είναι μάλιστα προκλητικό πως πρόσφατα σε ειδική πρόσκληση αναπληρωτών ούτε καν ζητήθηκε από την Διεύθυνση Ξάνθης και την Περιφερειακή Διεύθυνση να καλυφθούν τα κενά. Αυτό έχει οδηγήσει σε συμπτύξεις τμημάτων και στα δυο ειδικά σχολεία και υποχρεωτικές υπερωρίες λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, κάτι που δυσχεραίνει τους όρους εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικού και επιστημονικού προσωπικού. Ακόμη, είναι απαράδεκτο το γεγονός πως από την αρχή της χρονιάς ούτε καν ζητήθηκε από τη Διεύθυνση ΠΕ Ξάνθης και την Περιφερειακή Διεύθυνση ΑΜΘ η στελέχωση των ειδικών σχολείων με τις ειδικότητες των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής. Επιπλέον το κτηριακό πρόβλημά που αντιμετωπίζει το 1ο ειδικό σχολείο έχει εξελιχθεί σε ‘’γεφύρι της. Παραμένει ανεπίλυτο παρά τις συνεχείς προσπάθειες γονέων και εκπαιδευτικών δημιουργώντας ασφυκτικές συνθήκες για παιδιά και εκπαιδευτικούς.
Εκτός της κατάστασης στις ΣΜΕΑΕ προβλήματα παρατηρούνται και στα τμήματα ένταξης και στην Παράλληλη Στήριξη. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, όταν και είχε πραγματοποιηθεί ο κύριος όγκος των προσλήψεων αναπληρωτών, είχαμε επισημάνει την αναντιστοιχία των προσλήψεων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης προς τις δηλωμένες ανάγκες. Το υπουργείο, ωθούμενο από την λογική της εξοικονόμησης πόρων μέσω του περιορισμού των προσλήψεων εκπαιδευτικών, αφενός προσέλαβε λιγότερους εκπαιδευτικούς, αφετέρου έσπευσε ήδη από το τέλος Αυγούστου να εκδώσει εγκύκλιο (93506/Δ3/25-8-2023) όπου ουσιαστικά περιόριζε τον αριθμό εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης σε έναν ανά τμήμα, ανεξαρτήτως των παιδιών που χρειάζονται αυτή τη μορφή εκπαιδευτικής υποστήριξης βάσει των γνωματεύσεων των ΚΕΔΑΣΥ.
Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι ότι σε πολλά παιδιά παρέχεται αποσπασματική στήριξη με εκπαιδευτικούς που μοιράζονται σε περισσότερα του ενός παιδιά χωρίς ο/η εκπαιδευτικός να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα.
Σε ό,τι αφορά τα τμήματα ένταξης μπήκαμε στο τρίτο τρίμηνο και υπάρχουν τμήματα ένταξης που δε λειτούργησαν καθόλου είτε λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών είτε λόγω έλλειψης υποδομών (σχολείο Πολυσίτου).
Επίσης πρέπει να επισημανθεί η ανελαστικότητα του υπουργείου στις προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού στα σχολεία, η οποία γίνεται κατά περιόδους και όχι όταν παραστεί ανάγκη. Έτσι υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών με σοβαρές παθήσεις (π.χ. παιδικός διαβήτης) που μένουν στα σχολεία χωρίς την απαραίτητη ιατρονοσηλευτική υποστήριξη, εάν νοσήσουν στα μέσα της σχολικής χρονιάς.
Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει την μεγάλη απόσταση που υπάρχει ανάμεσα στα λόγια και στην πράξη, τη διάσταση μεταξύ της ‘’επικοινωνίας’’ και της ‘’ουσίας’’. Οι συνέπειες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης είναι φανερές και στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής. Αυτά σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, κου Πιερακάκη, για νέο «Νόμο Πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή και Αναμόρφωση Παράλληλης Στήριξης», αλλά και την διαφαινόμενη λήξη του χρηματοδοτικού πακέτου της παράλληλης Στήριξης ΕΣΠΑ το 2027 εντείνουν τη αγωνία και τον προβληματισμό μας σε σχέση με το μέλλον της ειδικής αγωγής.
Ως Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης δηλώνουμε ότι στεκόμαστε απέναντι σε πολιτικές που προωθούν περικοπές στις ανάγκες στήριξης των μαθητών μας αλλά και συγκαλυμμένες μειώσεις στις προσλήψεις συναδέλφων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Καλούμε να γίνουν σεβαστές οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι επιστημονικές εισηγήσεις των αρμόδιων αξιολογικών φορέων ΚΕΔΑΣΥ για την κάλυψη αυτών των αναγκών.
Διεκδικούμε:
- Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ)
- Να προσληφθούν άμεσα όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσουν όπως πρέπει το 1ο και το 2ο Ειδικό Σχολείο, τα τμήματα ένταξης που παραμένουν κλειστά.
- Πάγια Κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
- Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
- Επίλυση στο οξύ στεγαστικό πρόβλημα του 1ου Ειδικού Σχολείου. Υποδομές για να λειτουργήσει το τμήμα ένταξης στο Δημοτικό Σχολείο Πολυσίτου.
- Μόνιμους διορισμούς σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου και τις πραγματικές, σύγχρονες ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.