Ανακοίνωση εξέδωσε το Δ.Σ. του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης σχετικά με την απόφαση της Διευθύντριας Π.Ε. Ξάνθης,  με την οποία ορίζει ως αξιολογητές τεσσάρων εκπαιδευτικών για το πεδίο Α2, Συμβούλους Εκπαίδευσης αντί των Διευθυντών και Προϊσταμένων των σχολείων, και την καλεί να ανακαλέσει τη σχετική απόφαση ως προς τον ορισμό Συμβούλου Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση στο πεδίο Α2 για το Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Εχίνου.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση

Θέμα:« Ανακοίνωση για την απόφαση της Δ/ντριας Π.Ε. Ξάνθης περί συμπλήρωσης ορισμού συμβούλων εκπαίδευσης για το πεδίο Α2.»

                                                                                                                                         Η διαρκής αντίσταση των εκπαιδευτικών, παρά τις συνεχιζόμενες δικαστικές προσφυγές, τις απειλές και τους εκβιασμούς στην επιβολή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης έχει οδηγήσει τη διοίκηση (τόσο το υπουργείο όσο και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) σε επανειλημμένες προσπάθειες εκφοβισμού και απειλών, οι οποίες όμως δεν έχουν κανένα ουσιαστικό και νομικό έρεισμα. Έτσι, παρότι συνήθως η διοίκηση εγκαλεί τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία τους για παράνομες  ενέργειες, τελικά η ίδια προχωρεί σε ενέργειες οριακά ή και καταφανώς παράνομες. Και όλα αυτά προκειμένου να επιβάλει με κάθε τρόπο την αντιεκπαιδευτική πολιτική  της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης.

Σ’ αυτό το πεδίο επιχειρεί να εμφανιστεί πρωτοπόρα και η Δ/νση  Α/βάθμιας  Εκπ/σης Ξάνθης. Παρ’ ότι η πρώτη της προσπάθεια να εκφοβίσει τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/ισσες με την καθαίρεση της Υποδιευθύντριας του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Εχίνου έπεσε στο κενό, μία εβδομάδα μετά επανέρχεται με νέα απόφαση σχετική με την αξιολόγηση, η οποία όμως δεν μπορεί να έχει εφαρμογή σε όλες τις περιπτώσεις των σχολικών μονάδων που περιλαμβάνονται στην απόφαση.

Συγκεκριμένα, εξέδωσε απόφαση με την οποία ορίζει ως αξιολογητές τεσσάρων εκπ/κών για το πεδίο Α2, συμβούλους εκπαίδευσης αντί των Διευθυντών και Προϊσταμένων των σχολείων, οι οποίοι, προφανώς, συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Από την διευκρινιστική όμως εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ.Πρωτ:.16870/ΓΔ5/16 Φεβρουαρίου 2024) στην οποία επιχειρεί να τεκμηριώσει την απόφασή της,  δεν προκύπτει τέτοια  δυνατότητα. Αν η παραπάνω σχετική εγκύκλιος έχει εφαρμογή στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. στο πεδίο Α2 στις σχολικές μονάδες όπου υπηρετούν κατ΄ αναπλήρωση και μόνο Διευθυντές /Προϊστάμενοι σύμφωνα με το άρθρο 11 του νόμου 1566/1985,  είναι φανερό ότι η επέκταση εφαρμογής των αναφερόμενων διατάξεων  «κατ’ αναλογία και κατά το δοκούν» σε όλους τους  τύπους σχολείων είναι αυθαίρετη και έωλη, αφού ο νόμος μιλά καθαρά και μόνο για αναπλήρωση με προσωρινή άσκηση καθηκόντων.

Συνεπώς η ερμηνεία για εφαρμογή και επέκταση της εγκυκλίου καθώς και της σχετικής νομοθεσίας δεν μπορεί να έχει εφαρμογή σε κανέναν τύπο Μειονοτικού Σχολείου. Ο τρόπος διορισμού των Διευθυντών και Υποδιευθυντών   των Μειονοτικών Σχολείων υπόκεινται σε άλλη νομοθεσία, διατάξεις  και αποφάσεις (σύμφωνα με το ΦΕΚ 139τ. Β΄18-2-1978 Αριθμ. 16287 και την απόφαση  του τότε Υπουργού Παιδείας με Αρ. πρωτ. 1983Σ/111597/Ζ1/12/08/2013  που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2120Β΄/28/08/2013) και διορίζονται  κάθε χρόνο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς  με θητεία ενός έτους  και δεν ορίζονται, αλλά και υπακούουν σε κάποια κριτήρια επιλογής.  Επίσης ορίζεται με σαφήνεια στον ν.4823/21 άρθρο 66 παρ.  3   ότι ο Υποδιευθυντής των  Μειονοτικών Σχολείων αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς του ελληνόγλωσσου προγράμματος ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης καθώς και την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους με τον σύμβουλο εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη.

 Κατόπιν αυτού, καλούμε τη  Διευθύντρια Εκπαίδευσης να ανακαλέσει τη σχετική απόφαση ως προς τον ορισμό Συμβούλου Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση στο πεδίο Α2 για το Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Εχίνου. Η  εμμονική προσπάθεια επιβολής των αξιολογικών ρυθμίσεων με κάθε είδους μεθοδεύσεις  και ερμηνείες είναι καταδικαστέα στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και θα βρει απάντηση από το εκπαιδευτικό κίνημα.