Η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών έχει φέρει αποτελέσματα. Το κενό που δημιουργήθηκε λόγω της νομοθετικής παρέμβασης στη λειτουργία των σχολικών επιτροπών έχει φέρει ήδη αποτελέσματα στην πολύπαθη εκπαίδευση, που μαζί με τη Υγεία αποτελεί τον αγαπημένο στόχο της κυβέρνησης.
Στη θάλασσα της οικονομικής ασφυξίας πετάχτηκαν ανεύθυνα τα σχολεία με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών. Το επιτελικό κράτος τον Ιούνιο που μας πέρασε κατάργησε τις σχολικές επιτροπές σε δήμους με κάτω από 100 σχολεία και ζήτησε από τις σχολικές μονάδες να επιστρέψουν μέχρι λεπτού στους δήμους όσα ταμειακά διαθέσιμα διέθεταν.
Επιπλέον δε δόθηκε καμία οδηγία στους δήμους για το πώς θα γίνεται η χρηματοδότηση των σχολείων. Καταργήθηκαν και τα σχετικά ΑΦΜ κι έτσι τα σχολεία ξεκίνησαν χωρίς υλικά καθαριότητας, χωρίς γραφική ύλη, χωρίς να μπορούν- έστω και επί πιστώσει- να προμηθευτούν βιβλία ελέγχου, απουσιολόγια. Μια επιπλέον συνέπεια της ανεύθυνης παρέμβασης αφορά την προμήθεια των βιβλίων γαλλικών και γερμανικών από ιδιώτες καθώς δεν τα εκδίδει πλέον η πολιτεία. Έτσι ξαναζούμε στην Εκπαίδευση μέρες Άννας Διαμαντοπούλου όταν δεν είχαν τυπωθεί βιβλία και τα μαθήματα γίνονταν από φωτοτυπίες. Μια ανάλογη κατάσταση επικρατεί και τώρα με τα βιβλία των γερμανικών. Δεν έχουν προμηθευτεί βιβλία τα σχολεία και το μάθημα γίνεται είτε με φωτοτυπίες είτε καταφεύγοντας στο ηλεκτρονικό βιβλίο. Πάντως φυσικό βιβλίο δεν υπάρχει.
Το μπάχαλο με την κατάργηση των Σχολικών επιτροπών δημιουργεί και ενδοπεριφερειακές ανισότητες. Έτσι δήμοι που έχουν μεγαλύτερη οικονομική ευχέρεια και λιγότερα σχολεία στην ευθύνη τους έχουν προμηθευτεί βιβλία ξένης γλώσσας, ενώ ο μητροπολιτικός δήμος Ξάνθης δεν έχει αγοράσει τα βιβλία. Επιπλέον Δ/ντές και -ντριες αντιμετωπίζουν με τρόμο τον επερχόμενο χειμώνα με τις δεξαμενές καυσίμων είτε άδειες είτε με λιγοστά αποθέματα.
Κατά τη γνώμη μου οι εσκεμμένες αβελτηρίες του Υπουργείου
με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών μάλλον δεν είναι τυχαίες. Στην ουσία το δίλημμα που θα αντιμετωπίσει το κάθε σχολείο είναι ή η υπολειτουργία ή η χρέωση των εξόδων του σχολείου στους γονείς……χορηγούς …….ευεργέτες όπως με μεγάλη σπουδή προλείανε ο Ν. 4823/21,άρθρα 98 και 99, και η γενικότερη φιλοσοφία που τον διαπερνά για αυτονομία διοικητική και οικονομική των σχολείων.
Εάν δεν είναι έτσι τα πράγματα και εμείς του συνδικαλισμού και πάλι κινδυνολογούμε συνδυάζοντας δεδομένα μεταξύ τους προκειμένου να μας βγει το «σενάριο» ας μας διαψεύσει το Υπουργείο. Ας αναστείλει άμεσα την εφαρμογή του νόμου και να προχωρήσει σε επανέναρξη λειτουργίας των σχολικών επιτροπών με παράλληλη διαβούλευση για δημιουργία ενός λειτουργικού και άμεσα εφαρμόσιμου μοντέλου πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς (2025-2026).
Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα!
Γιαννακίδου Χαρίκλεια, Αντιπρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και μέλος του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών