Με ανακοίνωσή του το Δ.Σ. του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης  χαιρετίζει τους/τις εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων Αβάτου, Γενισέας και 18ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης που συμμετείχαν καθολικά στη στάση εργασίας (εξετάσεις τύπου PISA) καθώς και τους γονείς των σχολείων αυτών που έμπρακτα στήριξαν την απεργία. Χαιρετίζει επίσης τον αγώνα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, που αυτή την περίοδο πρωτοστατούν και αντιστέκονται σθεναρά απέναντι στην προσπάθεια της εφαρμογής του επιθεωρητισμού και της ατομικής αξιολόγησης.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση :

«Νίκη της μαχόμενης εκπαίδευσης η ακύρωση των εξετάσεων PISA-

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στον επιθεωρητισμό και την ατομική αξιολόγηση»

Εκπαιδευτικοί – γονείς

Νικήσαμε τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία!

Διεκδικήσαμε σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει!

Αντιπαλέψαμε την κατηγοριοποίηση σχολείων – εκπαιδευτικών – μαθητών!

Ελπιδοφόρα είναι τα μηνύματα που έρχονται απ’ όλες τις περιοχές της χώρας που το Υ.ΠΑΙ.Θ προσπάθησε να πραγματοποιήσει τις εθνικές εξετάσεις κατάταξης τύπου PISA. Οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών τους, μετά και την παρέμβαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου, και χωρίς να καμφθούν από τις απειλές και την τρομοκρατία που εξαπέλυσε η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ ακύρωσαν τις εξετάσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό τους.

Στη Δ/νση Π.Ε. Ξάνθης οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν κανονικά μόνο στο 1 από τα 4 σχολεία που είχαν οριστεί. Στα υπόλοιπα 3 σχολεία, οι εξετάσεις δεν πραγματοποιήθηκαν, (στο ένα εκ των τριών συμμετείχε μόνο το 1/3 των μαθητών της τάξης) καθώς καθολική σχεδόν ήταν η συμμετοχή των συναδέλφων στη στάση εργασίας αλλά και η αποχή των γονέων που στην συντριπτική τους πλειοψηφία κράτησαν τα παιδιά τους στο σπίτι!

Χαιρετίζουμε τους/τις συναδέλφους των Δημοτικών Σχολείων Αβάτου, Γενισέας και 18ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης που συμμετείχαν καθολικά στη στάση εργασίας καθώς και τους γονείς των σχολείων αυτών που έμπρακτα στήριξαν την απεργία μας αντιλαμβανόμενοι πως ο στόχος της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι τα παιδιά τους και ότι το σχολείο είναι χώρος για μόρφωση και ολόπλευρη ανάπτυξη και όχι για μετρήσεις, αποτυπώσεις, κατατάξεις και ιεραρχήσεις.

Καταγγέλλουμε τις απαράδεκτες πιέσεις και απειλές που εκτοξεύθηκαν από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας και της διοίκησης, με την επαναλαμβανόμενη αποστολή της κατάπτυστης εγκυκλίου Κόπτση και την προσπάθεια να τρομοκρατήσουν τους/τις συναδέλφους και τους/τις καλούσαν «να προστατέψουν εαυτούς», μη συμμετέχοντας στη δήθεν παράνομη στάση Οι απειλές τους έπεσαν στο κενό, έλαβαν την καλύτερη απάντηση από την υπεύθυνη και αγωνιστική στάση των εκπαιδευτικών, που έδειξαν ότι ενδιαφέρονται και ξέρουν να προστατεύσουν όχι μόνο τους εαυτούς τους, αλλά και την καθολικότητα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, τους μαθητές τους. Και οι συνάδελφοι έδωσαν το καλύτερο μάθημα αγώνα, ουσιαστικό μάθημα ζωής, στους μαθητές τους απέναντι στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία. Σήκωσαν τη δεδομένη στιγμή με επιτυχία το βάρος της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου στον σύλλογό μας. Απέδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, όταν δρα συντονισμένα και μαζικά, μπορεί να ακυρώσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών -εκπαιδευτικών.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απέδειξε για άλλη μία φορά πως στο λεξιλόγιο, στην πολιτική της κουλτούρα, στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των πολιτικών της δεν υπάρχει η έννοια του διαλόγου, αλλά μια λογική επιβολής ρυθμίσεων και μέτρων που βασίζονται σε θεωρήσεις και μοντέλα που δεν έχουν να προσφέρουν το παραμικρό στην προσπάθεια βελτίωσης του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αποτελούν στην πιο «αθώα» εκδοχή τους κενές περιεχομένου κινήσεις εντυπωσιασμού και παραπλάνησης της κοινής γνώμης και τελικά στοχεύουν στην υποβάθμιση και αποποίηση της ευθύνης της για ουσιαστικές ενισχυτικές για το δημόσιο σχολείο πολιτικές!

Ταυτόχρονα χαιρετίζουμε τον αγώνα των συναδέλφων μας, και ιδιαίτερα των νεοδιόριστων συναδέλφων, που αυτή την περίοδο πρωτοστατούν και αντιστέκονται σθεναρά απέναντι στην προσπάθεια της εφαρμογής του επιθεωρητισμού και της ατομικής αξιολόγησης.

Συνεχίζουμε στον δύσκολο δρόμο της υπεράσπισης του δημόσιου δωρεάν και καθολικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Αγωνιζόμαστε για να νικήσουμε και θα τα καταφέρουμε!