Ανακοίνωση εξέδωσε ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης για την εγκύκλιο του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ.
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση
Μετά τις νέες απειλές του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. τη σκυτάλη πήραν οι κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Απαντάμε με την αποφασιστικότητά μας να υπερασπίσουμε το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας!
Μετά έγγραφό του (Αρ. Πρωτ. 76918/Ε3) στις 8/7/2024 προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τους Περιφερειακούς διευθυντές και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, όπου ο Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Ι. Κατσαρός ξεπέρασε κάθε προηγούμενο σε απειλές και τρομοκράτηση του κλάδου, τη σκυτάλη πήραν οι κατά τόπους διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπ/σης. Μέσα στο κατακαλόκαιρο και με τα σχολεία κλειστά ο ΓΓ επιβεβαιώνει τον αυταρχισμό της Κυβέρνησης της Ν.Δ. και αποδεικνύει ότι αδυνατεί να κατανοήσει και να αποδεχτεί τελικά, ότι οι εκπαιδευτικοί υπερασπιζόμαστε τη δημόσια εκπαίδευση και γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα μας κατά της προσπάθειας κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Μετά την εγκύκλιο Κατσαρού σειρά πήρε η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Ξάνθης που επιδόθηκε σε μπαράζ τηλεφωνημάτων προς τους /τις εκπ/κούς που αρνήθηκαν να αξιολογηθούν για να μεταφέρει τη βούληση του Υπουργείου για συμμετοχή τους στην αξιόλογηση-χειραγώγηση. Ζητούν μάλιστα να υπογράψουν αίτηση ότι επιθυμούν να αξιολογηθούν αλλιώς θα ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του άρθρου 56 του ν.4823/2021. Όπως προφητικά είχε δηλώσει η πρώην υπουργός ΥΠΑΙΘΑ κα Κεραμέως η αξιολόγηση άργησε 41 χρόνια για να έρθει και να σημάνει την επιστροφή στο καθεστώς του επιθεωρητισμού, του φόβου και των απειλών προς τους εκπ/κούς. Κυβέρνηση και Υπουργείο χρησιμοποιούν φανερά τον εκφοβισμό αφού γνωρίζουν καλά ότι δεν μπορούν διαφορετικά να πείσουν κανένα ότι η λεγόμενη αξιολόγηση είναι για το καλό της Εκπαίδευσης . Κλιμακώνουν έτσι την επίθεση και αυτό στο όνομα της «βελτίωσης του τοπίου στην Εκπαίδευση».
Και όλα αυτά την ώρα που το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. φέρεται να απεργάζεται νέα αντιεκπαιδευτικά σχέδια ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, με νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες μέσα στο καλοκαίρι για το Σχολείο και την Ειδική Αγωγή, με δεκάδες συγχωνεύσεις τμημάτων και παγίωση τμημάτων με 23-24 μαθητές ακόμη κι όταν σε αυτά υπάρχει πληθώρα γνωματεύσεων κ.α.
Οι απειλές του εγγράφου του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αφορούν τα στελέχη εκπαίδευσης αλλά και όλους τους εκπαιδευτικούς, που κατά τη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας, δεν «συμπράττουν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο στην αξιολόγηση» επειδή συμμετέχουν στις συλλογικές αποφάσεις και τις απεργιακές μορφές του κλάδου.. Ο κλάδος δίνει αγώνα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου στη βάση των ψηφισμένων αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων και της απεργίας – αποχής, που έχει αποφασίσει η Ολομέλεια προέδρων από την 1η Απριλίου του 2024 αλλά και η πρόσφατη 93η Γενική Συνέλευση της Δ.Ο.Ε (μαζί με τις στάσεις εργασίας και τα ενιαία κείμενα στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης τονίζει ότι κάθε προσπάθεια αμφισβήτησης του δικαιώματος συμμετοχής στις συλλογικές αποφάσεις και απεργιακές δράσεις – κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών θα μας βρει απέναντι.
- Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αποσύρει άμεσα την απειλητική και απαράδεκτη εγκύκλιο.
- Τις κατά τόπους Δ/νσεις Α/βάθμιας να σεβαστούν τη βούληση των συναδέλφων να μετέλθουν των συνδικαλιστικών εργαλείων του κλάδου μας.
- Δηλώνουμε για ακόμα μια φορά ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα αξιοποιήσει όλα τα μέσα που διαθέτει απέναντι σε κάθε απόπειρα εφαρμογής των απαράδεκτων απειλών του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Τέλος, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αντιληφθεί την πλήρη αποτυχία της να πείσει, τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και την κοινωνία, για τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές «μεταρρυθμίσεις» της. Ακόμη και σήμερα έχει την ευκαιρία να αναστείλει την εφαρμογή της αντιεπιστημονικής «αξιολόγησης», των νόμων 4692/20 και 4823/21, που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών και να καλέσει τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες σε ουσιαστικό διάλογο με στόχο την οικοδόμηση ενός συστήματος πραγματικής στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.