Ανακοίνωση εξέδωσε ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης σχετικά με τις συγχωνεύσεις και τις μεταβολές των σχολείων, οι οποίες συνεχίζονται και θα εφαρμοστούν από τη νέα σχολική χρονιά.
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση
Θέμα : «Οι Συγχωνεύσεις και οι μεταβολές των σχολείων συνεχίζονται ακάθεκτες…»
Η διοίκηση της εκπαίδευσης συνεχίζει μετ’ επιτάσεως το σχέδιό της για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Μετά τις καλοκαιρινές ‘’παραγγελίες’’ στις κατά τόπους Δ/νσεις Εκπ/σης για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών που επέφερε τη συγχώνευση 1.600 τμημάτων πανελλαδικά, σύμφωνα με δηλώσεις της ίδιας της υφυπουργού, η τακτική αυτή συνεχίζεται και μέσα στη χρονιά.
Ως αποτέλεσμα αυτής της τακτικής που εξαφανίζει τμήματα για να μην γίνονται προσλήψεις εκπ/κών είναι τα υπερμεγέθη τμήματα, με 23,24,25 μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, καταργώντας παιδαγωγικές και διδακτικές προϋποθέσεις, όπως τα 15 παιδιά σε Ν/γείο και 20 για Δημοτικό, τις οποίες χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα έθετε διεκδικώντας ποιοτικότερους όρους εκπαίδευσης για τα παιδιά αλλά και συνθήκες εργασίας για εκπ/κούς.
Στην Ξάνθη είχαμε αντίστοιχες περιπτώσεις όπου καταργήθηκαν τμήματα στα 1ο Ειδικό Σχολείο, 4ο, 5ο, 6ο, 9ο Ν/γεία, στο 20ο Δ.Σ. και στα 1ο Μ/κό Κιμμερίων, στο Μ/κό Μύκης, υποβιβάστηκε το ΔΣ Σταυρούπολης. Έτσι ο σχεδιασμός για σχολεία και τάξεις μεγάλου μεγέθους υλοποιείται βήμα βήμα σύμφωνα με την έκθεση Πισσαρίδη που αποτελεί τον ιδεολογικό πλοηγό της κυβερνητική πολιτικής. Αποκορύφωμα αυτής της τακτικής αποτελεσε η πρόταση της ΔΙΠΕ Ξάνθης όπου προτάθηκε στο Υπουργείο η κατάργηση του 18ου ΔΣ και η συγχώνευσή του με το 9ο Δ.Σ. με το οποίο συστεγάζονται ΄΄προσωρινά΄΄ από της ιδρύσεώς του.
Ως συνέχεια του ανωτέρω κλίματος εκδόθηκε ΦΕΚ στις 18 Δεκέμβρη για τις Μεταβολές Μειονοτικών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχολική χρονιά 2025-2026. Στο ΦΕΚ αποφασίστηκε ο υποβιβασμός 3 Μ/κών ΔΣ ,(του 1ου Μ/κού ΔΣ από 12/θέσιο σε 10/θέσιο, των Μ/κών Δ.Σ. Μύκης και από 1ου Μ/κού Δ.Σ. Κιμμερίων από 6 /θέσια σε 4/θέσια) . Είναι τέτοια η σπουδή, δε, για μείωση της οργανικότητας όπου αυτή είναι δυνατή που στο εν λόγω ΦΕΚ αναφέρονται τρανταχτές ανακρίβειες σε σχέση με την προηγούμενη οργανικότητα των προαναφερθέντων σχολείων.
Στο ΦΕΚ αναφέρεται ότι «Τα ανωτέρω Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία ήδη λειτουργούν, τα τελευταία σχολικά έτη, με την προτεινόμενη νέα οργανικότητα, λόγω εγγραφής σε αυτά αριθμού μαθητών, κατά πολύ μικρότερου από τον προβλεπόμενο της παλαιάς οργανικότητας». Ωστόσο, αυτή η δήλωση δεν ευσταθεί. Συγκεκριμένα:
- Το 1ο Μειονοτικό Σχολείο Ξάνθης λειτουργεί ως ενδεκατμήματο μόνο κατά το σχολικό έτος 2024-2025, ενώ το σχολικό έτος 2023-2024 λειτούργησε ως δωδεκαθέσιο. Παρά ταύτα, στο ΦΕΚ αναφέρεται ότι λειτουργεί ως δεκαθέσιο τα τελευταία χρόνια, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
- Το Μειονοτικό Σχολείο Μύκης λειτουργεί ως πεντατμήματο το σχολικό έτος 2024-2025, ενώ το 2023-2024 λειτουργούσε ως εξαθέσιο. Στο ΦΕΚ όμως αναφέρεται ότι λειτουργεί ως τετραθέσιο τα τελευταία χρόνια, γεγονός που επίσης είναι αναληθές.
- Το 1ο Κιμμερίων λειτουργεί ως τετραθέσιο το σχολικό έτος 2024-2025, ενώ το 2023-2024 λειτουργούσε ως εξαθέσιο. Στο ΦΕΚ αναφέρεται ότι λειτουργεί ως τετραθέσιο τα τελευταία χρόνια, κάτι που είναι ανακριβές.
Είναι σαφές ότι η μείωση της οργανικότητας επιδιώκεται βεβιασμένα, μέσα σε έναν μόνο χρόνο, χωρίς να βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της λειτουργίας των σχολείων κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη. Γιατί, λοιπόν, αυτή η επίσπευση;
Η βεβιασμένη απόφαση της μείωσης της οργανικότητας αντί να εξυπηρετεί το εκπαιδευτικό σύστημα, αποδυναμώνει την εκπαίδευση και προκαλεί αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την ευρύτερη σχολική κοινότητα.
Η μείωση της οργανικότητας πλήττει ευθέως την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η υπερφόρτωση των τάξεων και η μείωση του προσωπικού δυσχεραίνουν τη διδασκαλία.
Η επίσπευση της μείωσης της οργανικότητας, χωρίς να εξεταστούν εξαντλητικά οι επιπτώσεις στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη λειτουργία των σχολείων, αποτελεί μια πολιτική απόφαση που φαίνεται περισσότερο να εξυπηρετεί διοικητικές και οικονομικές σκοπιμότητες παρά τις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το εκπ/κό κίνημα πάντα θα αγωνίζεται για ένα δημόσιο ποιοτικό σχολείο με προτεραιότητα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κών.
Διεκδικούμε:
Εξασφάλιση των οργανικών θέσεων των εκπ/κών.
Άμεση δημιουργία νέων τμημάτων σε όσα σχολεία υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα,
αποσυμφορώντας τα υπερμεγέθη τμήματα.
Άμεση κάλυψη όλων των πραγματικών κενών που ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή και στην Παράλληλη Στήριξη που παραμένουν ακάλυπτα ακόμη.